دکتر شبنم شادابی » عمل زیبایی صورت » جراحی زیبایی گوش چه عوارضی دارد؟

جراحی زیبایی گوش چه عوارضی دارد؟

جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی) یکی از جراحی هایی است که با هدف کوچک کردن لاله گوش، قرینه سازی و … انجام میشود و هدف آن افزایش اعتماد به نفس در افراد است. این جراحی همانند سایر عمل های زیبایی عوارضی دارد که جراح موظف است آن را به اطلاع بیمار برساند. از عوارض جراحی زیبایی گوش میتوان به موارد مختلفی اشاره کرد که در ادامه به توضیح بیشتر در مورد هر یک میپردازیم.

عوارض جراحی زیبایی گوش محدود هستند ولی اطلاع از آن ها میتواند به تصمیم شما برای جراحی کمک کند و یا از استرس شما کم کند. عوارض جراحی زیبایی گوش را به دو دسته تقسیم میکنیم:

عوارضی که در ادامه ذکر میکنیم به صورت موقت بوده و بعد از ۱ الی ۲ هفته از بین میرود.

درد و تورم گوش : درد گوش بعد از اتوپلاستی بسیار خفیف است و با مصرف مسکن ها و دارو های ضد التهاب بهتر میشود. معمولا پس از جراحی بانداژ های مخصوصی دور سر بیمار بسته میشود تا گوش کمترین اصطکاک را با محیط بیرونی داشته باشد. همچنین این باند ها به بیمار کمک میکند تا راحت تر بخوابد و گوش کمتر جا به جا شود. درد جزئی گوش طبیعی است و بعد از مدتی از بین میرود اما اگر این درد شدید و ادامه دار شد حتما به پزشک مراجعه کنید.

بهترین جراح صورت در تهران

خارش و سوزش گوش : از دیگر عوارض جراحی زیبایی گوش میتوانیم به خارش و سوزش در محل بخیه اشاره کنیم. خارش به دلیل وجود بخیه ها در ناحیه جراحی به وجود می اید. گاهی خشک شدن و یا تحریک جای زخم باعث خارش در ناحیه میشود. معمولا افرادی که پوستشان حساس است بیشتر دچار این مشکل میشوند. در این مدت سعی کنید به هیچ عنوان گوش خود را نخارانید و به آن دست نزنید.

خون ریزی: اگر  بخیه های پشت گوش به خوبی زده نشود احتمال خونریزی وجود دارد.

عفونت : حتما نکات بهداشتی که پزشک به شما میگوید را رعایت کنید زیرا عدم رعایت بهداشت میتواند باعث ایجاد عفونت در ناحیه برش و بخیه ها شود. حتما دارو هایی که پزشک برایتان تجویز میکند را به موقع مصرف کنید تا دچار عفونت نشوید.

واکنش به دارو های بی حسی و بیهوشی: مواردی مثل تهوع، سرگیجه و…. از عوارض واکنش به دارو های بیهوشی است که ممکن است تا چند روز ادامه داشته باشد.

ایجاد حساسیت: گاهی افراد به نوار جراحی و یا ابزار ها حساسیت دارند که باعث واکنش آلرژیک میشود.

عوارض اتوپلاستی

• عوارض بلند مدت جراحی زیبایی گوش

عوارض بلند مدت جراحی مشکلاتی هستند که عموما به دلیل خطای پزشک ایجاد میشود. این موارد مشکلات و صدمات جبران ناپذیری را  برای فرد ایجاد میکند. به همین دلیل است که انتخاب بهترین جراح زیبایی گوش میتواند در نتیجه عمل تاثیر گذار باشد. معمولا جراحی های زیبایی گوش باید توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام شود تا خطرات به کمترین حد خود برسد. از عوارض بلند مدت میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

چه مراقبت هایی بعد از بلفاروپلاستی لازم است؟

عدم قرینه شدن گوش ها : درست است که در بسیاری از موارد این جراحی برای اصلاح عدم تقارن گوش ها انجام میشود ولی ممکن است به دلایل خطای جراح و یا چیز های دیگر گوش ها تقارن خود را از دست بدهند.

به جا ماندن اسکار یا جای زخم: ممکن است جای برش هایی که حین جراحی بر پشت گوش شما ایجاد شده باقی بماند.

تاثیر بر اعصاب پوست: در موارد نادر ممکن است اعصاب گوش به طور کلی آسیب ببیند و حس لامسه خود را از دست بدهد که باعث بی حسی دائمی میشود.

تصحیح بیش از اندازه‌ی ظاهر گوش‌ها: این احتمال وجود دارد که گوش ها بیش از اندازه به سر نزدیک شود و زیبایی خود را از دست بدهد.

مواردی که در بالا ذکر کردیم بسیار نادر هستند و تا حد زیادی به مهارت جراح بستگی دارند.

عوارض جراحی زیبایی گوش

دوره نقاهت جراحی زیبایی گوش

معمولا یک هفته پس از جراحی شما میتوانید نتیجه کلی را مشاهده کنید. ممکن است در روز های اول به دلیل تورم تصور کنید که جراحی موفقیت آمیز نبوده است ولی بعد از مدتی میتوانید شاهد نتیجه نهایی باشد. در این مدت مراقبت های بعد از جراحی گوش را انجام دهید تا کمترین عوارض را تجربه کنید.

امیدورام این مطلب برای شما مفید بوده باشد . اطلاعات لازم را کسب کرده باشد. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در زیر این مطلب ابه اشتراک بگذارید.