09 Jan

جراحی لوزه

جراحی لوزه : لوزه یا آدنوئید بافت های از سلول های ایمنی هستند که در غدد لنفاوی یافت می شوند، این بافت در دهان و در پشت دریچه بینی قرار گرفته است، در برخی از مواقع این توده دچار مشکلاتی می شود که تنها با جراحی قابل درمان می باشد.

علت جراحی لوزه چیست ؟

• در مواقعی که لوزه ها باعث بروز مشکلات ذیل شود باید با جراح برداشته شوند.
  • زمانی که افراد در یک سال با 6 بار عفونت حاد لوزه مواجه شده باشند.
  • زمانی که عفونت مکرر لوزه با یکی از بیماری های دریچه ای قلب ، تشنج همراه با تب همراهی داشته باشد.
  • زمانی که عفونت مزمن لوزه با روش دارویی بهبود نیابد.
  • زمانی که در اثر وجود لوزه فرد دچار خرخر و باز ماندن مزمن دهان برای تنفس شود.

جراحی لوزه

اقدامات قبل از جراحی لوزه

1. بیمار پس از مراجعه به بهترین متخصص گوش و حلق و بینی آزمایشات مورد نیاز را انجام دهد.
  2. به مدت 8 ساعت قبل از مراجعه برای جراحی لوزه از داروهای رقیق کننده خون همچون وافارین و آسپرین استفاده نشود.
  3. به مدت یک هفته قبل از انجام جراحي لوزه از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین و آسپرین ، الکل و دخانیات استفاده نکنید.
  4. در صورتی که مبتلا به بیماری خاصی هستید و دارو استفاده می کنید حتما به اطلاع پزشک مورد نظر خود برسانید.

مراقبت های بعد از جراحی لوزه

1. به مدت 24 ساعت پس از بهوش آمدن بهتر است بستنی و مایعات خنک استفاده کنید، این کار باعث کاهش خونریزی و بهبود درد می شود.
  2. داروهایی را که پزشک برای تان تجویز نموده است به طور مرتب استفاده کنید.
  3. تا دو هفته پس از انجام جراحی از خوردن غذای های سفت و داغ پرهیز کنید.
  4. بیمار تا دو روز بعد از جراحی بهتر استراحت کند و بعد از آن می تواند فعالیت های خود را انجام دهد اما به این نکته توجه کنید که تا یک هفته بیمار نباید فعالیت های سنگین انجام دهد.
  5. بیمار از گریه کردن و خندیدن شدید تا مدتی پس از جراحی خودداری کند چرا که انجام آن ها باعث کشیده شدن عضلات شده و منجر به خونریزی می شود.

هزینه جراحی لوزه چقدر می باشد؟

هزینه جراحی لوزه با توجه به دستمزد پزشک ، هزینه داروها و آزمایشات تعیین می شود، افرادی که دارای بیمه هستند هزینه جراحی را بیمه پرداخت می کند.

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

جراح پلاستیک بینی و صورت

جراح آندوسکوپی سینوس

دکتر شادابی